Lifestyle Coaching

Verbeter je gezondheid eerst dan volgt de rest vanzelf

Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie is gezondheid een toestand van volledig lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welzijn en niet slechts de afwezigheid van ziekte of andere lichamelijke gebreken. Volgens deze definitie zijn weinig mensen volledig gezond, want waarschijnlijk ben jij ook af en toe moe, prikkelbaar, heb je overgewicht of zit je vol zorgen over je baan of je kinderen. Het is belangrijk om je eigen leven vorm te geven zonder je geluk of gezondheid te verliezen.

Duurzame verandering zonder duidelijke doelen of zingeving is niet mogelijk, want dan hou je het bereikte resultaat slechts tijdelijk en met veel moeite vol, maar daarna volgt de terugval – denk aan een dieet – en dat is zonde van je tijd en moeite. Je hebt een duidelijk doel als jou helder voor ogen staat wat je wilt en wat je echt gelukkig maakt. En als je begrijpt hoe je hersenen en je lichaam werken, snap je ook waarom een Persoonlijk Leefstijlplan de basis is om grip te krijgen op je geluk en gezondheid.

Voeding, bewegen en ontspanning zijn de pijlers in het Persoonlijk Leefstijlplan die je kwaliteit van leven verhogen. Met kleine stappen wordt het makkelijk om meer energie en plezier te vinden. Veel mensen waren vergeten dat ze zich zo levenslustig konden voelen. Je zal ervaren hoe kleine aanpassingen het leven drastisch veranderen. Deze kleine veranderingen gaat uiteindelijk over in nieuwe gewoontes.

‘De dokter van de toekomst zal geen medicijnen meer geven, maar zal zijn patiënten interesseren voor de zorg van het menselijk lichaam,
voor voeding en voor de oorzaak en de preventie van ziekte’

Thomas Edison ( 1847 – 1931 )

Je zult versteld staan wat je in 100 dagen kan bereiken. Samen stellen we een Persoonlijk Leefstijlplan samen, ik zal je hierbij helpen, coachen en trainen.
Door op gedragsverandering te focussen en deze met kleine stapjes over een langere periode te automatiseren ( dus dat je er niet meer bij na hoeft te denken, het gaat vanzelf ) zal je merken dat “werken” aan je gezondheid vanzelf gaat. Door elke dag een kleine stap in de goede richting te zetten, behaal je elke keer weer een klein succesje wat je positiviteit een boost geeft natuurlijk. Geen grote rigoureuze veranderingen maar kleine subtiele veranderingen die je elke dag weer kan doen.

Met het persoonlijke leefstijlplan waar ik mee werk, gaan we in 100 dagen met 3 verschillende pijlers werken aan je gezondheid. Voeding, Bewegen en Ontspanning. Inderdaad niet alleen bewegen of voeding, gezondheid is een wisselwerking van alle 3! Je kan geen blijvend of een gezond resultaat behalen als je maar aan één van deze pijlers werkt. Afhankelijk van je doel bepalen we waar me mee gaan beginnen. Het kan zo zijn dat we de eerste fase ( 21 dagen ) beginnen met elke dag 1 minuut bewegen voor je eerste maaltijd, zo simpel is het. Op het gebied van voeding is het een mogelijk dat we de eerste 21 dagen gaan focussen op het weg laten van 1 maaltijd per dag of in het geval van ontspannen dat je elke dag op tijd naar bed gaat en dus goede nachtrust hebt. Allemaal kleine stapjes die we rustig gaan uitbreiden zodat er gezonde gewoontes ontstaan, gezonde gewoontes die uiteindelijke ervoor zorgen dat gezond worden en zijn vanzelf gaat.

Het klinkt zo logisch hé, maar 9/10 van de mensen vergeten dit en focussen vooral op kilo’s, calorieën of hoe grote spieren ze willen, korte termijn doelen dus. Daarnaast gaan de meeste mensen zonder plan, de juiste kennis of een concreet doel aan de slag. Je kent het wel, je bent gemotiveerd en gaat aan de slag, het eerste resultaat is binnen, iedereen blij. Maar naar loop van tijd daalt je motivatie en wilskracht, het resultaat wordt minder en jij stopt. Want eigenlijk vond je het helemaal niet leuk om alles te moeten laten. Jammer natuurlijk. De focus moet wat mij betreft naar je algehele gezondheid, dit betekend; Voeding, Beweging en Ontspanning. Naast het werken aan deze pijlers vind ik het belangrijk om je een stukje kennis hierover mee te geven zodat jij weet hoe je lichaam en hersenen werken en dus in de toekomst betere en weloverwogen keuzes kan maken.

‘If diet is wrong, medicine is of no use,
If diet is correct, medicine is of no need’

Dus … wil jij echt aan je gezondheid werken? Ben jij eindelijk klaar met het jo-joën? Wil je echt iets veranderen en daarbij leren hoe je het na de 100 dagen zelf kan en wellicht mensen om je heen kan motiveren? Dan ben je bij mij bij het juiste adres.

Omdat dit intensieve programma’s zijn voor de deelnemer en voor mij neem ik maar een beperkt aantal cliënten per keer aan. 

Persoonlijk Leefstijlplan 100 dagen:

  • Bepalen beginsituatie
  • Opstellen plan mbt bewegen, voeding en ontspannen
  • totaal 20 meetings in 100 dagen
  • meetings zijn inclusief personal trainingen, tussentijds voortgang bespreken plan
  • online profiel voor extra begeleiding
  • persoonlijke map voor de voortgang
  • extra kennis over je te behalen doel

Vragen of wil je graag wat meer uitleg? Neem dan vrijblijvend contact op.

Ik wil meer informatie

I want more information